Przejdź do treści
Forza Horizon 5 - Eliminator map

Forza Horizon 5 - Jak wygrać w trybie Eliminator?

Autor: Daimos , utworzone: 11 Listopad, 2021

Eliminator to tryb znany już z poprzednich części gry i wiele się nie zmienił. Dużo zależy od szczęścia, ale jest kilka wskazówek, które pomogą w wygranej.

Tryb eliminator

Eliminator to wyścigowy tryb w stylu Battle Royale. Nawet do 96 graczy rozrzuconych na mapie, której strefa pomniejsza się, razem z liczbą graczy biorących udział w zawodach. Każdy może wyzwać kogoś na pojedynek, a przegrana osoba odpada. Zasady Eliminatora są dosyć proste, na samym początku wybierasz samochód, dostępny jest tylko jeden na poziomie 1. Poziomy samochodów określają ich osiągi, w Eliminatorze dostępne są samochodu z poziomami 1-10, gdzie 10 jest najwyższym możliwym. Nie ma możliwości, aby rozpocząć wyścig z lepszym poziomem. Po wybraniu samochodu musisz wybrać Twoje miejsce startowe na mapie otwartego świata i jest to kluczowa decyzja, chociaż opiera się w dużej mierze na szczęściu. Rozgrywka się rozpoczyna i pojawiasz się na mapie razem z innymi graczami. Teraz możesz szukać lepszego wozu, lub ścigać się 1vs1 z innymi, dzięki czemu możesz dostać samochód przegranego, lub wybrać o jeden level lepszy niż Twój obecny. W trakcie trwania zawodów pomniejsza się arena razem ze zmniejszającą się liczbą graczy. Po pewnym czasie, kiedy nastąpi ostatnie pomniejszenie areny, tryb 1vs1 zostanie zablokowany, uruchamia się odliczanie i rozpoczyna się finalny wyścig do losowego celu na mapie i kto dojedzie pierwszy, wygrywa całego eliminatora. W trakcie wyścigów 1vs1 i finalnego, nie ma żadnych zasad i checkpointów, chodzi tylko o dojechanie do celu, kto pierwszy ten lepszy.

Nagrody

Eliminator jest świetną metodą do podbicia punktów doświadczenia. Nie musisz wcale wygrać, aby zyskać sporo punktów. Przykładowo za zajęcie drugiego miejsca otrzymałem 38,000 XP, co robiąc same wyścigi trwałoby dosyć długo.

Forza Horizon 5 - Eliminator Rewards
Forza Horizon 5 - Eliminator 1th reward

1 Wybór lokalizacji startowej

Wybór startu jest kluczowy, bo od tego może zależeć Twoje powodzenie. Nie ma recepty, aby zawsze startować w konkretnym miejscu, bo jest najlepsze. Więc czym się kierować? Z biegiem czasu zauważysz, że zrzut samochodów które można zdobyć odbywa się w stałych miejscach, tylko że pojawiają się losowe poziomy i czasami zrzut jest w punkcie A, czasami w B. Z mojej obserwacji mogę polecić północno wschodnią część mapy, środek mapy, oraz okolice największego skrzyżowania przy autostradzie. Zawsze znajdą się tam jakieś samochody do podjęcia.

2 Rozpoczęcie Eliminatora

Kiedy tylko pojawisz się na mapie, unikaj innych graczy! Wyścigi 1vs1 na samym początku to strata czasu. Nie dość, że ryzykujesz przegraną, to jak już wygrasz dostaniesz w najlepszym wypadku samochód o 1lvl wyższy. Dlatego od razu rozglądaj się za dropami i znajdź przynajmniej samochód poziomu 4-5. Jeżeli Ci się poszczęści to mogą trafić się lepsze, ale te poziomy to już dobry start, po którym warto ścigać się z innymi. Zwracaj uwagę na minimapę, kiedy jedziesz do upatrzonego punktu zrzutu, bo jeśli inny gracz będzie tam przed Tobą, może dostać lepszy samochód i wyzwać Cię na pojedynek. Mając już 5lvl wystarczy wygrać kilka razy wyścig 1vs1 i mając samochód między 8-10lvl możesz śmiało konkurować w finalnym wyścigu.

Kiedy znajdziesz już samochód lvl5, to czas przerzucić się na wyścigi, więc szukaj ofiary. Jak tylko wygrasz pierwszy wyścig, zapomnij o poszukiwaniach kolejnego dropa. Szansa, na znalezienie czegoś lepszego maleje, więc szybciej będzie eliminować graczy w słabszych samochodach. Czym szybciej zaczniesz szukać przeciwnika, tym większa szansa, że samochodów na wysokim poziomie jest niewiele, albo nie ma ich wcale.

3 Wyścigi 1vs1

Jeśli już masz samochód z odpowiednim poziomem (minimum 4-5), szukaj swojej ofiary z niższym levelem. Czym wolniej jedzie, mniejszy ma poziom, tym łatwiejsza wygrana i z łatwością podbijesz sobie poziom samochodu. To scenariusz idealny, ale co jeśli ktoś ma taki sam samochód, albo lepszy?! Najlepiej unikać takich graczy, ale jeśli nie ma takiej możliwości, to pamiętaj, że dalej masz szansę:

Wyścig 1vs1 z podobną klasą samochodu

Bezpiecznie jest się zatrzymać, lub jeśli przeciwnik pędzi w Twoją stronę odwrócić się w jego stronę i spróbować jechać w podobnym tempie. Kiedy wyścig się rozpocznie, będziecie mieli podobne szanse na wygraną. Oczywiście jest też taktyka, aby jechać w przeciwnym kierunku, ale jest to duże ryzyko i sprawdza się przeciwko lepszym wozom. Nie stój tylko w miejscu, rozpędzenie się, szczególnie w niskich klasach zajmuje kilka cennych sekund.

Wyścig z dużo lepszą klasą

Masz samochód lvl5 i pędzi do Ciebie gracz lvl8. Ogólnie oznacza to wielki problem i lepiej uciekać, ale jeśli już wiesz, że nie ma odwrotu to tutaj właśnie warto zastosować ryzykowną taktykę wystartowania w przeciwnym kierunku. Czyli gracz pędzi prosto na Ciebie, aby rzucić wyzwanie, Ty rozpędzasz się w przeciwnym kierunku. Jest 50/50 szansy, że meta pojawi się w miejscu sprzyjającym Tobie. Przy takim zachowaniu zwróć uwagę na granice areny. Wiadomo, że wyścig nie poprowadzi Was poza dozwoloną strefę.

Wskazówki ogólne:

  • Pamiętaj, aby próbować do samego końca. Zawsze jest szansa, że przeciwnik przeskoczy metę, rozbije się na samym końcu i mimo dużej przewagi dojedziesz przed nim.
  • Albo grasz agresywnie, albo jesteś potencjalną ofiarą. Jeżeli jedziecie obok siebie, to pamiętaj, że w Eliminatorze nie ma zasad i mało jaki gracz będzie podchodził do wyścigu honorowo, więc przy możliwej okazji bez skrupułów może spróbować zepchnąć Cię na drzewo czy inną przeszkodę.
  • Czasami warto zwolnić przed skokiem. Górki i inne miejsca z których prawdopodobnie wybijesz się w powietrze, spowalniają (w powietrzu nie masz przyspieszenia). Dodatkowo zawsze jest ryzyko, że samochód źle wyląduje, a w najgorszym wypadku całkiem się przewróci lub zatrzyma się na przeszkodzie.
  • Na mapie są bardzo strome góry, więc uważaj czym jedziesz i z kim się ścigasz. Zdarzyło mi się jechać samochodem z poziomu 6, niby rajdowym, a przeciwnik miał Jeepa z 4lvl. Wjeżdżaliśmy pod najbardziej stromą górę i miałem miażdżącą przewagę, aż pod sam koniec mój samochód nie dawał rady dalej jechać. Zacząłem się zsuwać z góry i nie miałem żadnej możliwości, aby dokończyć wyścig. Przeciwnik tymczasem na spokojnie swoim jeepem dojechał do końca.
  • Lepszy samochód terenowy z trochę niższym poziomem niż szybszy, przystosowany do wyścigów drogowych. Czy to wyścigi 1vs1, czy finałowy, nie będziesz jeździł dużo po ulicy, więc lepiej unikać takich wozów.

4 Wyścig finałowy

Rozpoczyna się odliczanie, nikt nie zna jeszcze celu, ale można spróbować przewidzieć najbardziej prawdopodobne kierunki. Najpierw jednak najważniejsze - nie stój. Nawet jeśli masz jechać w kółko, zdecydowanie lepiej mieć 100-200km/h na liczniku, niż rozpędzać się od zera. Jeśli masz z tym problem, znajdź chociaż stabilny grunt, ulicę, aby Twój samochód rozpędził się jak najszybciej po uruchomieniu wyścigu. Do wyboru masz teraz dwie taktyki:

Pierwsza taktyka "bezpieczna" to startowanie ze środka. Masz równe szanse niezależnie od tego w którym kierunku trzeba będzie jechać na metę. Niestety gracz, który ustawił się przy samej granicy ma w tym przypadku znaczącą przewagę.

Druga taktyka to próba odgadnięcia lokalizacji mety. Wbrew pozorom jest to w wielu przypadkach możliwe, chociaż nigdy nie ma 100% pewności, stąd ta taktyka niesie większe ryzyko, jednocześnie oferując miażdżącą przewagę. Przewidywanie końcowego wyścigu nie musi opierać się na intuicji, zwróć uwagę na lokalizację aktualnej areny. Jeżeli arena znajduje się w lewym dolnym rogu, to najlepszym wystrzałem będzie prawy górny róg. I nie czekaj przy samej granicy, masz konkretne odliczanie więc jak pisałem na samym początku rozpędź się i postaraj się z największą możliwą prędkością wstrzelić się w granicę w momencie kiedy zacznie znikać.

Poniżej jest mapa z ostatniego etapu w grze, chwilę przed rozpoczęciem finałowego wyścigu i zaznaczona taktyka zgadywania trasy:

Forza Horizon 5 - Eliminator Final Map

Na zdjęciu na czerwono zaznaczyłem obszary, w których wyścig finałowy na pewno nie będzie miał swojego zakończenia. Z prostego powodu - trasa byłaby za krótka. Więc skoro arena znalazła się w prawym górnym rogu mapy, wiadome jest, że meta będzie gdzieś na zachodzie. Na mapie widać idealny rozpęd, bo mniej więcej centralnie w interesującym nas obszarze jest umieszczona autostrada. Zaznaczyłem na pomarańczowo drogę, którą planowałem pokonać w ostatnich sekundach podczas odliczania do finału. Startując w tym wypadku z autostrady mamy idealne pole manewru do ewentualnego skorygowania kierunku i najlepszy możliwy rozpęd. Warunki idealne, łatwo wykluczyć większość kierunków. Kiedy jednak nie jest to takie oczywiste, przyda się trochę więcej szczęścia.

I pamiętaj. jedź do samego końca i nigdy się nie poddawaj, bo nawet przed samą metą przeciwnik może wypaść z trasy lub zatrzymać się na przeszkodzie. Powodzenia w Eliminatorze!